شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

http://www.negahmedia.ir/assets/uploads/pic/53172/7.jpg

بارگاه بی بی رقیه خاتون(س)در روستای نشلج اردهال

رقیه خاتون(س) با پنج واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد و او خاتونی فاضله و از بیت جهاد و شهادت است که به مجد و بزرگواری معروف و مشهور می باشد.

از قدیم الایام از بزرگواری و مجد و شهامت و شهادت او مردم سخن ها گفته اند و به خاطر محفوظ ماندن جسد پاک و مطهرش از دست اشرار، تا چندی پیش شجره نامه ای از ایشان در دست نبوده است .
براساس تحقیقات انجام شده از سوی واحد مطالعات و تحقیقات اسلامی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم بنا به درخواست مدیرکل محترم هیئت امنای بقاع متبرکه کاشان  نسب حضرت بی بی رقیه (س) به این قرار است:

براین اساس، خفته در مزار: رقیه بنت محمد الکابلی ابن عبدالله الاشتر ابن نفس الزکیه ابن عبدالله المحض ابن الحسن المثنی ابن الامام الحسن علیه السلام است.

با توجه به اینکه مشهد اردهال در گذشته از روستاهای مهم قم به شمار می رفته است لذا اکثر امامزادگان کاشان و اردهال و نراق و دلیجان را باید در شمار واردین به قم جستجو کرد .

بارگاه بی بی رقیه خاتون (س) از قدیم الایام مورد توجه ساکنین منطقه اردهال مخصوصا اهالی روستای نشلج است . مردم نشلج این دُر حسنی را با عزت و احترام خاص در قلب ها گنجانیده اند. عاشقان اهل بیت(س) در سه شنبه شب و پنج شنبه شب و مخصوصا در عصر روزهای جمعه در این مکان حضور یافته و به این خانم بزرگوار متوسل می شوند و با خدای خود راز و نیاز می کنند.

وقتی به هر خانه ی نشلجی گام می گذاری و ذکر نام حضرت بی بی رقیه خاتون(س)  میشود سخن از کرامت آن خانم میکنند. اهل دل مخصوصا پیران روستا از حرکت نورها در مسیر این امامزاده در شب های پر فضیلت سخن می رانند و با جرات می توان گفت متوسلین به بی بی رقیه خاتون(س) بدون مزد و کرامت و دست خالی از این بارگاه خارج نشده اند که بیشتر حاجت یافتگان قشر جوان میباشند که بعضی از آنها خود را خادم افتخاری آن کرده اند.

حال و هوای این بارگاه بسیار غریبانه و معنوی است.

http://www.negahmedia.ir/assets/uploads/pic/53172/3.jpg

نوع مطلب :حضرت امام حسن مجتبی (ع) ،اصفهان ،کاشان ، مشهد اردهال

موضوعات: کاشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) امامزاده های بانوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی