شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امامزاده بی بی زبیده خاتون(س) نراق

امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) دختر امام جواد (ع)

این امامزاده از دختران بلا فصل امام جواد می باشد که در 7 کیلومتری جنوب غربی شهر نراق در منطقه ای به نام بیدشک واقع گردیده و بقعه متبرکه آن حضرت زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان اهل بیت رسول ا... می باشد. به نقل مشهور کاروانی از سادات از مدینه به سوی ایران حرکت می کند که در بین آنها دختر 9 ساله امام جواد که از جایگاه بلندی در تقوی و علم برخوردار بوده است نیزوجود داشته است . حکومت وقت با کسب اطلاع از این مهاجرت و ترس از نفوذ سادات علوی در ایران آنها را از مدینه تعقیب و در منطقه فعلی تنها و غریب محاصره کرده و تعداد زیادی از بانوان مکرمه بنی هاشمیان که در رکاب و ملتزم آن حضرت بوده اند را به شهادت می رساند ، مظلومیت شهادت این بزرگواران و دفن شدن پیکرهای مطهر آنها در اطراف امامزاده به کل منطقه که به خاک سفید معروف است فضای معنوی کم نظیری بخشیده است. هر سوخته دلی که یک بار به زیارت این دردانه امام جواد(ع) مشرف می شود دیگر نمی تواند یاد و خاطره این دیدار را فراموش کند .در حال حاضر به همت هیات امناء امامزاده و خیرین شهر نراق و شهر های اطراف و بخصوص آقای یار محمد قاسمی گنبد و بارگاهی بسیار زیبا و دیدنی در محل ساخته شده است که در معرفی این فرزند امام جواد نقش بسزایی داشته است .


می گویند حج فقرا زیارت امام رضا (ع) است ، در باور مردم نراق و منطقه زیارت این امامزاده جلیل القدر مساوی است با زیارت امام رضا (ع). اگثر زائران آن حضرت بخصوص کسانی که اولین بار به زیارت آن حضرت می آیند اعتراف می کنند که خواب دیده اند به پابوس جد شریفشان امام رضا مشرف شده اند و این نشان از عظمت این امامزاده بزرگوار دارد . این امامزاده در سال های اخیر کرامات متعددی از خود نشان داده و باعث شده است زائران از سراسر ایران و حتی خارج از کشور به زیارت ایشان نائل گردند.

روز زیارتی این امامزاده اربعین سالار شهیدان می باشد . سالها است که مردم نراق در این روز عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت ابراز داشته و در سالهای اخیر به همت و سعی نراقیها مراسمی باشکوهی در آن مکان برگزار می گردد که بیش از 7000 زائر در آن شرکت دارند و در این روز از نذورات آن اطعام می شوند .

در سالهای گذشته در شهر نراق و مناطق اطراف بین گله داران رسم بوده است که در این روزگوسفندان خود را به منطقه آورده و شیر آنها را به زوار آن حضرت می دادند و چنانچه گوسفندی از گله جدا شده و به سمت امامزاده حرکت می کرد و در درب ورودی زانو می زد آن را سر بریده و گوشت آن را بین زوار تقسیم می کردند . متاسفانه در حال حاضر این رسم از بین رفته ولی دامداران منطقه هنوز هم گوشت مراسم پذیرایی روز اربعین را تامین می کنند و در هر گله نراق و اطراف آن گوسفندانی وجود دارد که نذر امامزاده می باشد

آستان مقدس امامزاده بی بی زبیده خاتون (س) از دختران امام جواد (ع) در نراق

شهر تاریخی نراق در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری دلیجان قرار دارد این شهر که در مسیر دلیجان به مشهد اردهال و کاشان واقع شده به علت قرارگیری (از سه طرف) بین کوه، دارای آب و هوای کوهستانی و دلپذیر است، این شهر با وسعتی حدود ۷۰ کیلومتر مربع و ۲۰۰ میلی لیتر بارندگی در سال، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی در استان مرکزی است.

 

نوع مطلب :حضرت امام محمد تقی الجواد (ع) ،مرکزی

نظرات  (۱)

سلام پس کی؟

پاسخ:
سلام علیکم
ظهور نزدیک است .

اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی