شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امام‌زاده ابراهیم (ع) کرمانشاه

شنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۴۱ ق.ظ

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/02/20/1398022010194031817385384.jpg

امامزاده ابراهیم(ع) از بناهای مذهبی استان کرمانشاه است که در منطقه سیاحتی و زیبای طاقبستان و در ۹ کیلومتری مرکز شهر کرمانشاه قرار دارد.
بنای این امامزاده به بنای فرهنگی ـ تاریخی طاقبستان نزدیک است و به‌عنوان یک بخش فرهنگی محسوب می‌شود و دارای یک حیاط، صحن ورودی و بارگاهی همراه با ضریح است.
حجت‌الاسلام یزدان عزیزی، امام جماعت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، درخصوص این بنای مذهبی اظهار کرد: در سال‌های گذشته مدیرکل اسبق اداره‌کل اوقاف کرمانشاه طی نامه‌ای به دفتر آیت‌الله مرعشی نجفی در سال ۱۳۷۶ مکاتبه‌ای با دفتر ایشان داشته‌اند و فرزند ایشان پاسخ مکاتبه را داده‌ و شجره امامزاده را تأیید کرده‌اند اما چیزی که هست متأسفانه در کل کشور ما بسیاری از شجره‌ها براساس سهل‌انگاری گم شده‌اند اما این دال بر این نیست که بگوییم این امامزادگان شجره ندارند.
وی تصریح کرد: دفتر آیت‌الله مرعشی نجفی شجره‌نامه این امامزاده واجب‌التعظیم را تأیید کرده‌اند و آنچه که از تاریخ به دست ما رسیده است آنکه این امامزاده واجب‌التعظیم در همین مکان فوت شده‌اند و در تحقیقی که ما از اهالی طاقبستان داشته‌ایم و آنان نیز از پدران خود نقل کرده‌اند این امامزاده در این مکان وجود داشته و از نسل هفتم موسی ‌بن جعفر(ع) هستند.
امام جماعت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان افزود: به جز شجره‌ای که این امامزاده دارند این مکان کاملاً موثق امامزاده بوده و بنای جدید این امامزاده ۶ سال است که افتتاح شده.
حجت‌الاسلام عزیزی گفت: بنای جدید این بقعه توسط نماینده ولی‌فقیه در اوقاف، حجت‌الاسلام محمدی افتتاح شده و تمامی مراسم‌ فرهنگی و مناسبت‌‌های ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) و سایر ویژه‌برنامه‌ها از جمله طرح «آرامش بهاری» در این مکان برگزار می‌شود.

به مناسبت ماه رمضان برنامه جزءخوانی قرآن کریم با تلاوت قاریان برجسته استان و کشور در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/02/20/1398022010194148917385384.jpg

نظرات  (۱)

سلام چطور میتوانم خادم امام زاده شوم ؟

پاسخ:
سلام علیکم
اداره امامزاده ها با سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اگر از آنها بپرسید یا از امام جماعت یا هیئت امنا راهنمایی می کنند.

البته اگر بخوای به صورت افتخاری خدمت کنی همین که مدتی به زائران امامزاده خدمت کنید خودشان شما را به خادمی می پذیرند ان شاءالله .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی