شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۰تیر

http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/amaken/kazemein/kamel/06.JPG

شهادت مظلومانه باب المراد جواد الائمه(غ) را به حضرت امام رضا علیه السلام و تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.

http://darman.umsha.ac.ir/uploads/202_265762.jpg

شهادت حضرت جواد الائمه (ع)

امام محمد بن علی ، جواد الائمه علیه السلام در ماه رجب سال صد و نود و پنج پای به عرصه جهان گذاشتند و در آخرین روز از ماه ذی القعده سال ۲۲۰ به شهادت رسیدند . در عظمت ایشان سخن بسیار و قلم ناتوان است تا آن جا که در زمان ولادت ایشان ، پدر بزرگوارشان حضرت رضا علیه السلام ایشان را مولودی خواندند که هیچ مولود دیگری برای شیعه بابرکت تر از ایشان نبوده است . نکته دیگری که در زندگی سراسر نور و خیر و رحمت و برکت آن حضرت به چشم می خورد ، رسیدن ایشان به امامت در سنّ نه سالگی است . آری در مناصب الهیِ نبوت وامامت ، شرط سنّی وجود ندارد و خدای قادر متعال می تواند علم و عصمت و تمام خصوصیات یک پیامبر یا امام را به کودکی خردسال یا نوزادی تازه به دنیا آمده عطا کند . ( همان گونه که حضرت عیسی در گهواره سخن گفتند و از نبوت خویش خبر دادند ). امام جواد علیه السلام نیز در کودکی و پس از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند.
با آن که دست ظلم و بیداد کین به آن حضرت مهلت چندانی نداد و جواد الائمه علیه السلام در سنّ بیست وپنج سالگی به شهادت رسیدند اما مکارم اخلاق و فضائل و کرامات و مناقب بسیاری از آن حضرت در کتب شیعه و سنّی نقل شده است از جمله آن که :
مأمون عباسی ، مجلسی با حضور بزرگان علمای اهل سنّت تشکیل داد تا از آن حضرت که به ظاهر کم سنّ وسال بودند، سوالاتی پرسیده شود. یحیی بن اکثم ،عالم بزرگ دربار ،سؤالی در بحث حجّ از آن حضرت پرسید و با جواب دقیق و محکم امام جواد علیه السلام مواجه شد ، از علم و دانش امام متحیّر گردید و در چهره او عجز و ناتوانی و شکست دیده می شد . سرانجام در آخرین روز ذی القعده سال ۲۲۰ آن حضرت با توطئه خلیفه عباسی و زهری که امّ الفضل همسر ایشان با آن ، ایشان را مسموم کرد به شهادت رسیدند . مرقد مطهر ایشان در کنار جد بزرگوارشان امام موسی ابن جعفر علیهما السلام در شهر کاظمین ، زیارتگاه دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.


چند نمونه از کلمات نورانی امام محمد تقی علیه السلام :
من أطاع هواه أعطی عدوّه مناه
هرکس از هوی وهوس خویش پیروی کند ، آرزوی دشمنش را برآورده کرده است .

قد عاداک من ستر عنک الرشد اتّباعا لمن تهواه .
کسی که راه صحیح و درست را از تو بپوشاند بخاطر آنکه طبق هوی و میل تو رفتار کرده باشد با دشمنی کرده است .


عزّ المومن فی غناه عن الناس .
عزّت مومن در بی نیازی او از مردم است .


الثقه بالله ثمن لکل غال و سُلّم الی کلّ عال .
اعتماد به خداوند بهای هر گرانبهائی است و نردبانی است برای هر بلند پایه ایست.


المؤمن یحتاج الی ثلاث خصال ، توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممن ینصحه .
مؤمن به سه ویژگی نیازمند است : توفیق الهی ، موعظه کننده ای درونی ، پذیرش نصیحت از کسی که او را نصیحت می کند.

خادم مجازی---: ۲۲۲
۱۹تیر

امامزاده سلطان سیدعباس از مقاصد مذهبی و جاهای دیدنی بجنورد است و در دامنه تپه ماهور های جنوب قرار دارد. این بقعه مدفن فرزند امام موسی کاظم (ع) است که در دوران حکومت بنی‌عباس از مدینه به خراسان آمده و در اواخر سده دوم هجری قمری وفات یافته است.

هسته مرکزی حرم، بنای چهارگوشی است که در وسط هر ضلع آن یک ورودی قرار دارد. بنا دو ایوان تازه‌ساز و دو شبستان دارد. در دو سوی ایوان شرقی، دو برج در گوشه‌های بنا ایجاد شده است. بر روی ساقه یا گردن بنا، طرح‌های مکرر طاق‌نما مانند ایجاد شده و گنبد نیز از کاشی‌های فیروزه‌ای و نقش زیبای «لا اله الا الله» به رنگ لاجوردی پوشیده شده است. در نمای ایوان اصلی کتیبه‌ای از کاشی معرق شامل آیه‌های قرآنی دیده می‌شود.

این امامزاده در محلی به نام «معصوم‌زاده» معروف است و زیارتگاه مردم شهر بجنورد و محل دفن اموات و شهدای شهرستان بجنورد است.

خادم مجازی---: ۲۴۰
۱۹تیر

http://media.shabestan.ir/Original/1394/05/10/IMG02573292.jpg

امامزاده سیدصلاح الدین محمد(ع) آبدانان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، بنا به اسناد و روایات دوران زندگانی امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) مطابق و مقارن با حیات طیبه امام رضا(ع) بوده و دوران حیات ایشان احتمالاً بین سده‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ هجری قمری است، در صفحات ۱۶۲ و ۱۶۴ کتاب «بغیه العائرض اولاد امام محمدباقر (ع)» نوشته سیدحسین حسینی الزرباطی که تألیفاتی در تاریخ و انساب دارد، امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) از نوادگان امام محمدباقر(ع) معرفی شده است.

براساس اعتقادات و باورهای مردم، امامزاده سیدصلاح الدین محمد(ع) دارای کرامات و عنایاتی است که علیمراد محمدی در کتابی با عنوان «کرامات سیدصلاح الدین محمد (ع)» از زبان مردم جمع‌آوری نموده، نجات دادن از دست سارقان، شفای مریض، رؤیای صادقانه، نجات از مرگ حتمی و ... از جمله کرامات ذکر شده در این کتاب است.

ساخت بنای اصلی این بقعه مربوط به قرون ۷ یا ۸ هجری در زمان سلجوقیان است که در سال ۱۳۷۲ بازسازی شد، مصالح به کار برده شده در این بنا در قسمت‌های مختلف متفاوت است، در قسمت قدیمی بنا، بدنه با قلوه سنگ و گنبد بیرونی آن با آجر و پوشش خارجی بنا از گچ و قسمت الحاقی بنا نیز از مصالح امروزی مانند آجر، ماسه، سیمان و آهن ساخته شده است.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/scTueg9-h2ildfWfxy8MqWMqDpoJyy7k2o7KrQtfEbIURghUre-9JnxhXbDU890iuv8zYV5uStBbp6rp8ETfE9ebYdEiqYmTEBw-TXzzaDplgagYsOtQ6MqWYIw-ICgLYGGoLUgcUZBU813EJAst7KrROjeeJw

گفتنی است مزار شهید داریوش رضایی‌نژاد در جوار امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) واقع شده است و زوار و گردشگران پس از زیارت این امامزاده بزرگوار با قرائت فاتحه بر سر مزار این شهید گرانقدر هسته‌ای کشورمان، یاد و نام همه شهیدان عرصه علم و فناوری خصوصاً انرژی هسته‌ای را گرامی می‌دارند.

بقعه امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع) در مرکز شهرستان آبدانان واقع شده و یکی از بقاع شاخص استان ایلام است.

امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) در مرکز شهرستان آبدانان استان ایلام است. این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و گردشگران و زائرین را از سراسر ایران به سوی خود جذب می کند.

http://www.emamzadegan.ir/_WebAppFiles/portal/PhotoGallery/Images/41d7ca06-26b2-4f31-a499-9927bc19ffda.jpg

خادم مجازی---: ۲۵۷
۰۳تیر

شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی است. این شهرستان نام‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قره عینی، سیه چشمه و چالدران که نام اصلی است، اشاره کرد. شهرستان چالدران بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد؛ جنگی که بین نیروهای شاه اسماعیل اول صفوی و سلطان سلیم اول عثمانی در ۳۱ مرداد ۸۹۳ خورشیدی رخ داد. از آثار این جنگ در شهرستان، گورستان کشته‌شدگان جنگ و چندین مجسمه در محل جنگ و داخل شهر بر جای مانده‌ است. آرامگاه سید صدرالدین یادگاری از جنگ چالدران است و از جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود. این آرامگاه متعلق به سیدصدرالدین صفوی، وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی است که در جنگ چالدران با رشادت‌های فراوان با همراهی ۲۷ هزار نفر از سربازان رشید اسلام در این محل به شهادت رسید.

مقبره سید صدرالدین یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی مذهبی و جاهای دیدنی سیه چشمه در شمال استان آذربایجان غربی است و به عنوان نماد رشادت و میهن دوستی ایرانیان برای پاسداشت یاد و خاطره ۲۷ هزار شهید جنگ چالدران با الهام از معماری اصیل ایران با استفاده از آجر قرمز و سنگ در ۴ کیلومتری چالدران بین روستاهای گل اشاقی و سعدل در دوران صفویه بنا شد. این اثر زیبا از جمله مقبره‌های منحصر به‌ فرد اسلامی است که به‌صورت بنای ۶ ضلعی احداث شده و در دشت وسیعی قرار گرفته و این دشت یادآور واقعه تاریخی جنگ چالدران و نبرد سهمگین ایران و عثمانی است.

میر سید شریف‌الدین علی صدر قاضی عسگر شیرازی ملقب به سیدصدرالدین از وزاری شاه اسماعیل صفوی است که در آن جنگ به شهادت رسید و مقبره وی از آن زمان مورد تکریم و احترام اهالی چالدران و مناطق اطراف است.

مشخصات بنا

خادم مجازی---: ۲۴۸
۰۲تیر

https://seeiran.ir/wp-content/uploads/2018/07/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%84%D8%B3%D8%B11.jpg

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، شهرستان  بابلسر در قدیم‌الایام به خاطر وجود مقدس امامزاده ابراهیم «ابوجواب» مشهدسر گفته می‌شد به‌ خاطر وجود این امامزاده یکی از شهرستان‌های زیارتی و سیاحتی استان مازندران است که همه ساله در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی تعداد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جذب می‌کند.
اطلاق نام مشهدسر به این شهر به اعتبار زیارتگاهی است منسوب به امامزاده ابراهیم ابوجواب که پیش از احداث شهر و بندر در آنجا بوده است . این معنی از تاریخ کتیبه هایی که در امامزاده هست نیز برمی آید، زیرا قدیم ترین اطّلاعاتی که در کتب تاریخ از شهر مشهدسر موجود است متأخر بر تاریخ کتیبه های امامزاده است . ظاهراً ناصرالدین شاه نخستین کسی است که از این کتیبه ها یاد کرده است . ایکنا

امامزاده ابراهیم(ع) در جنوب شرقی شهر بابلسر قرار دارد و به امامزاده ابراهیم ابوجواب معروف است. بنابر گزارش مورخان این مزار، متعلق به نواده امام سجاد(ع) است، نه فرزندزاده امام موسی کاظم(ع) که در بین مردم مشهور است.

براساس تاریخ کتیبه‌های موجود در این بقعه بنای مزار به‌دست سیدشمس‌الدین بابلکانی در قرن نهم ه. ق ساخته شده است. بنابه روایتی به‌مناسبت این‌که سر امامزاده ابراهیم آمل یا امامزاده ابراهیم از اولاد امام کاظم(ع) در محل مجاور آن به‌خاک سپرده شده، مشهدسر نام گرفته است.

این‌بنا از نظر دارا بودن آثار تاریخی ارزشمند هنری مانند درهای نفیس، صندوق چوبین که در وسط حرم قرار دارد و کتیبه های متعدد شهرت دارد.

«سیدمهدی بن مصطفی تفرشی» در این باره می‌گوید: ابراهیم بن حسین بن علی بن عبیدالله[۲] بن حسین الاصغر بن امام زین العابدین علی بن الحسین(ع)، در طبرستان مقتول شد. در مشهد سر مازندران امامزاده ابراهیم است.

ویکی حج و زیارت

یادداشت خادم:

ما در تاریخ شهریور 1395 به زیارت این امامزاده شریف موفق شدیم و یک روز را به زیارت این امامزاده بزرگوار اختصاص دادیم.

عکس هایی هم گرفتیم که الآن در دسترس نیستند.

خادم مجازی---: ۳۰۶