شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۴ارديبهشت
امامزاده علی اشرف از نوادگان حضرت امام زین العابدین(ع) است؛ نام شریفش علی اشرف، فرزند عمر اشرف بن امام زین العابدین(ع) از علمای علم حدیث بوده و جد اعلی مادری سیدمرتضی و سیدرضی(گردآورنده نهج‌البلاغه) است.

گروه اجتماعی: امامزاده علی اشرف از نوادگان حضرت امام زین العابدین(ع) است؛ نام شریفش علی اشرف، فرزند عمر اشرف بن امام زین العابدین(ع) از علمای علم حدیث بوده و جد اعلی مادری سیدمرتضی و سیدرضی(گردآورنده نهج‌البلاغه) است.


 
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه سمنان، حضرت امامزاده علی اشرف از نوادگان حضرت امام زین العابدین(ع) است؛ نام شریفش علی اشرف، فرزند عمر اشرف بن امام زین‌العابدین(ع) از علمای علم حدیث و جد اعلی مادری سیدمرتضی و سیدرضی(گردآورنده نهج‌ابلاغه) است و ناصر کبیر، پادشاه دیلم و طبرستان فرزند اوست. بقعه متبرکه حضرتش در محلات خیابان امام حسین(ع) زاوقان و در غرب شهر سمنان واقع شده است.

عمر اشرف پدر علی اشرف از ون و عباد و زهاد عالیقدر بود و مادر ایشان ام‌سلمه دختر حضرت امام حسن(ع) است و از این رو امامزاده علی اشرف از طرف مادر حسنی و از طرف پدر حسینی است.

شیخ مفید درباره علی اشرف می‌گوید: او فاضل جلیل، پارسا، باسخاوت و متولی صدقات حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) بوده است».

صاحب کتاب بحر الانساب در ذکر اولاد حضرت امام زین العابدین(ع) می‌نویسد : . اما رضی و اشرف در شهر سمنان افتادند و در محلۀ زاوقان وطن ساختند و ذریات ایشان بسیار شد به القاب حسینی».

خادم مجازی---: ۲۴۲