شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

مزار حضرت ام‌البنین(س) کجاست + عکس

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶ ب.ظ

13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها

فاطمه بنت حِزام مشهور به ام البنین، از همسران امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) و از شخصیت های محترم در میان شیعیان است. او مادر حضرت عباس(ع) و سه پسر دیگر به نام های عبدالله، جعفر و عثمان است که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.
از آنجا که او مادر چهار پسر بود، به  ام البنین مشهور شد. پس از شهادت امام حسین(ع)، ام البنین برای آن حضرت و فرزندانش سوگواری می کرد به طوری که دشمنان اهل بیت(ع) نیز با او همنوا می شدند. در نگاه شیعیان اینکه ام البنین، عزاداری بر امام حسین(ع) را بر عزاداری بر فرزندان خود مقدم داشت و به فرزندان فاطمه زهرا(س) ادب می کرد، نشان از مقام بالای معرفت دینی او دارد. مدفن ام البنین در قبرستان بقیع زیارتگاه شیعیان است .

مدتی از ازدواج «فاطمه کلابیه» با امام علی(ع) گذشته بود که به حضرت پیشنهاد کرد که به جای «فاطمه» او را امّ البنین (مادر پسران) صدا زند تا خاطرات تلخ گذشته در ذهن فرزندان حضرت فاطمه(س) تداعی نشود و رنج بی‌مادری آن ها را آزار ندهد.

این بانوی ایثارگر بعد از عمری شکیبایی و استقامت با اهدای چهار فرزند رشید خود به پیشگاه مولایش حسین‌بن علی(ع) با دلی مالامال از محبت و عشق اهل‌بیت راهی دیار دوست شد.

هنگام رحلت ام‌البنین(س) را ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ یا ۷۰ قمری و محل تدفین ایشان را قبرستان بقیع گزارش کرده‌اند.

مزار این بانوی بزرگوار اکنون در سمت چپ ورودی اصلی قبرستان بقیع و کنار صفیه و عاتکه، عمه‌های پیامبر(ص) قرار دارد، هر چند عده‌ای معتقدند مزار وی باید کنار دیگر همسران امیرمؤمنان(ع) و فرزندان ایشان در بقیع باشد.

حضرت ام‌البنین(س) سه یا نُه سال پس از واقعه عاشورا از دنیا رحلت کرد. اکنون مزار این بانوی بزرگوار زیارتگاه شیعیان و علاقه‌مندان به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

منبع: فارس

سید محمود حسینی شاهرودی (متوفی ۱۳۹۴ق) از مراجع تقلید شیعه گفته است من در مشکلات، برای ام البنین صد مرتبه صلوات می‌فرستم و حاجت می‌گیرم.[۲۲] برخی گزارش‌ کرده‌اند که‌ ام البنین در میان زنان شیعه جایگاه ویژه‌ای دارد، زنان ایرانی برای برآورده شدن حاجات خود و همچنین برای بالا بردن نیروی شکیبایی و تحمل مصائب به او متوسل شده و سفره‌های نذری به نام او برگزار می‌کنند.[۲۳] همچنین در برخی از مناطق شیعی سفره‌هایی با نام «سفره مادر حضرت ابوالفضل» یا «سفره‌ ام البنین» مرسوم است.[۲۴]

https://fa.wikishia.net/images/d/d1/%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87_%D8%A8%D9%82%DB%8C%D8%B9.jpg

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی