شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امامزاده رقیه خاتون (س) نطنز کاشان

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۵۶ ب.ظ

آستان مقدس امامزاده رقیه خاتون (س)، در دامنه ارتفاعات کوهستانی مشرف بر باغشهر نطنز، در نزدیکی مناطق مزرعه خطیر و شهرینان و پس از محله دشتی علیاء قرار گرفته و از چشم انداز بسیار زیبایی برخوردار است.

  امامزاده رقیه خاتون (س) دختر گرامی امام موسی کاظم (ع) است و ریش سفیدان شهر به نقل از گذشتگان درباره این فرزند امام چنین می گویند: این بانوی مظلوم و همراهانشان در راه فرار از ظلم دشمنانی که در پی ایشان بوده اند به این منطقه پناه آورده اند. وجود بقعه متبرکه این بانوی آسمانی در شهر نطنز برکات و کرامات فراوانی را به این شهر و ساکنان مهربان آن هدیه کرده و به مکانی مقدس برای راز و نیاز و آرامش روحی شهروندان و مسافران تبدیل شده است.همچنین محوطه بیرونی آن میزبان شهیدان 8 سال دفاع مقدس می باشد.شهدایی که با نثار خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند.

یادداشت:
در سفر به کاشان به شهر زیبای نطنز رفتیم و نزدیکی های ظهر به دنبال امامزاده ای گشتیم. ما را به طرف امامزاده رقیه خاتون (س) راهنمایی کردند و هنگام نماز ظهر بود که این بانوی بزرگوار ما را به زیارت طلبیدند. گویی آن ساعت زائر نداشتند و دلشان برای زائران تنگ شده بود. نماز ظهر و عصر را در آنجا خواندیم  و به جای شما هم زیارت کردیم.

جمعه 24 مهر 1394

بقیه توضیحات و عکس ها در ادامه مطلب ...

بنای قبلی حرم مطهر با قدمت حدود  700سال، از جنس خشت و گل با پوشش داخلی گچی و نمای سنگی و آجری، نشان از میراث با ارزش گذشته داشته و اکنون جای خود را به بنایی با پلان معماری مربع شکل و متقارن و گنبدی مدور و دوپوش با پوششی نقره ای رنگ داده است که حدود 400 متر مربع مساحت دارد . فضای داخلی آن با معماری زیبا و دلنشین خود، شامل آینه کاری و کاشی کاری های رنگارنگی می شود که محیط روح نوازی را برای زیارت، نیایش و آرامش زائران این سلاله مظلوم اهل بیت (ع) پدید آورده است. ضریح فلزی این بقعه نیز با لوح زیبایی از زیارت نامه حضرت رقیه خاتون ، اثر هنرمند محبوب نطنزی، عباس دهقانیان مزین گردیده است.

 

محوطه بیرونی امامزاده با توجه به وجود باغات اطراف آن علاوه بر فضای معنوی و زیارتی از محیط گردشگری نیز برخوردار است همچنین  بهترین مکان برای  نظاره سیمای شهر محسوب می گردد و طبیعت کوهستانی باغشهر تاریخی نطنز را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشاند.  

  دامنه کوه‌های امامزاده رقیه خاتون از صبح تا غروب پذیرای خورشید است .  نسیم فرح بخش صبحگاهی و شامگاهی هم با وزش دلنواز خود ، جان زائران و گردشگران را تازه می کند.

  با توجه به برگزاری دعای ندبه در این بقعه متبرکه  و پخش این مراسم از طریق شبکه سراسری سیما  گامهای خوبی در جهت معرفی آن برداشته شده و بسیاری از گردشگران مذهبی از تهران ، اصفهان  و دیگر شهرها علاقه‌مند به زیارت این آستان مقدس شده اند .

  مجاورت شهر نطنز با  آزادراه تهران اصفهان و محیط سرسبز و کوهستانی امامزاده می‌تواند این مکان متبرکه  را به مقصد اصلی بسیاری از  گردشگران مذهبی ایران اسلامی تبدیل کند، که برای معرفی شایسته  و خدمت رسانی بهتر به زائران این بانوی مظلوم اهل بیت(ع) ، می بایست امکانات رفاهی بیشتری نیز فراهم  شود. البته در ماه های اخیر با تلاش و پیگیری هیئت  امنا ، فعالیتهای عمرانی در جهت توسعه صحن های اطراف بقعه آغاز شده است.














موضوعات: اصفهان کاشان حضرت امام موسی کاظم (ع) سایر امامزادگان امامزاده های بانوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی