شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

بقعه سیدمهدی (علیه السلام) در شهرستان ایرانشهر

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶ ب.ظ

http://emamzadegan.ir/_WebAppFiles/portal/PhotoGallery/Images/6ee9423f-079e-4cc7-8584-c9c3e85b5eca.jpg

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ایرانشهر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقعه سید مهدی یکی از مکان‌های فرهنگی و دینی ایرانشهر و مورد احترام مردم شیعه و اهل سنت است.

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان افزود: ‌سید مهدی بیش از یک قرن قبل در ایرانشهر زندگی می‌کرده و در ترویج فرهنگ مبانی اسلامی فعالیت زیادی داشته به‌طوری که در نزد مردم این شهرستان به‌ویژه حاکم وقت منطقه بسیار محترم بوده است.

وی گفت: سید مهدی از خانواده سادات است که در سال ١٢٨۴ هجری شمسی در ایرانشهر سکونت داشته و در سال ۱۲۹۷ در سن ٨٢ سالگی در این شهر فوت کرده و با توجه به محبوبیت زیاد در میان مردم ایرانشهر، پیکرش با عزت و احترام فراوان در آرامستان مرکز شهر به خاک سپرده ‌شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ایرانشهر بیان کرد: از زمان خاکسپاری سیدمهدی تاکنون، آرامگاه وی به زیارتگاهی برای مردم تبدیل شده است به‌طوری که مردم ایرانشهر و دیگر شهرهای استان هر هفته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به این مکان می‌آیند و این اولاد پیغمبر را زیارت و نذورات خود را اهدا می‌کنند.

وی افزود: نذورات اهدایی مردم به این بقعه بین اقشار آسیب پذیر منطقه توزیع می شود.

حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: مردم ایرانشهر بر مقبره سید مهدی اتاق مستطیل شکل با سقف گنبدی بنا کرده اند و سبک معماری بقعه همانند سایر بقعه های منطقه بلوچستان است که نشات گرفته از سبک معماری رایج فصلی منطقه است.

خانواده سادات از گذشته های دور تاکنون در میان مردم سنی و شیعه بویژه سران و بزرگان اقوام و طوایف اهل سنت از احترام خاصی برخوردار بوده و همواره مورد تکریم قرار گرفته اند.

ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در سه راهی چابهار- زاهدان - بم قرار دارد و از بزرگترین شهرستانهای این استان محسوب می شود.

موضوعات: سیستان و بلوچستان سایر بقعه ها و اماکن زیارتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی