شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امامزاده سید محمد مشهور به سبزقبا -دزفول

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۳۱ ب.ظ

http://bayanbox.ir/view/503620673644210796/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%82%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%81%D9%88%D9%84.jpg

امامزاده سید محمد مشهور به سبزقبا بنا به نقل از محدث کبیر سید نعمت الله جزایری ، از فرزندان حضرت امام موسی کاظم (ع) می باشد -این امامزاده جلیل القدر در مرکز شهر دزفول از استان خوزستان قرار دارد و هرساله هزاران نفر به زیارت این امامزاده می شتابند.

بنا به نقل : آقا سبزقبا از فرزندان امام موسی ابن جعفر (ع) می باشند که برای تبلیغ افکار پدر جهت امامت برادرشان حضرت امام رضا (ع) ازعربستان به خرمشهر و از آنجا به اهواز و بصورت غریب وارد دزفول شده و میهمان خانه ای می شود که دارای فرزندی مریض است که با عنایت ایشان شفا می یابد و بعد از این هر کس از دست مبارکشان آبی می نوشید شفا می یافت و چون اکثر اوقات لباس سبز بر تن داشت او را سبزقبا می گفتند.

ما در سالهای گذشته سه چهار بار به زیارت این امامزاده شریف مشرف شده و به اندازه ظرفیت خودمان کرامت هم دیده ایم ؛ لذا به ایشان عقیده کامل داریم. این تصاویر هم در سال 1392 به صورت شخصی گرفته شده است . خادم مجازی

آستانه مقدس حضرت سیدمحمد سبزقبا (ع)

به روایت های زیادی صاحب بقعه سبزقبا (محمد بن موسی الکاظم علیه السلام) را برادر تنی امام رضا (ع) می دانند و سالیانه هزاران زائر از شهرهای مختلف کشور و زائران خارجی از آستانه متبرکه سبزقبا دیدن می نمایند.
بنای اولیه بقعه و گنبد آن از آثار دوره سلجوقی و تیموری می باشد (443-845 هجری قمری)

در کنار خیابان امام خمینی بعد از خیابان سی‌متری دزفول بقعه معروف به سبزقبا قرار گرفته است،‌ بنای این بقعه کاملاً نوسازی شده و هیچ اثر قدیمی در آن نگذاشته‌اند. یک شجره‌نامه دردفتر بقعه بر لوحی روی کاغذ نوشته شده و در این لوحه بنا به روایت سید نعمت‌الله شوشتری در کتاب «المجموعه» صاحب بقعه را برادر حضرت امام رضا علیه‌السلام خوانده است که غریبانه به شهر دزفول در آمده و میهمان خانمی به نام زبیده بوده است که فرزند او بر اثر دعای سید سبزقبا شفا یافته است.

سید سبزقبا قبل از وفاتش به آن زن وصیت کرده که نامه او را به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که از راه دزفول عازم خراسان بوده است برساند. مطلعین دزفول می‌گویند که بقعه سبزقبا مانند بقعه عباس علی دزفول به شکل گنبدی خیاری بوده است. ساختمان بقعه با گنبد خیاری از آثار دوره تیموری و سلجوقی است و بی‌شک اگر بقعه سبزقبا را معدوم نکرده بودند یک اثر هنری معماری در دزفول بیش از امروز باقی بود.

 

موضوعات: خوزستان حضرت امام موسی کاظم (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی