شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امامزاده یاسر و ناصر (ع)- مشهد مقدس - طرقبه

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۱۶ ق.ظ

امامزاده یاسر و ناصر-مشهد (1)

اگرچه مشهد، همیشه با نام امام رضا(ع) تداعی می شود، اما در چند سال اخیر ، زیارتگاه یاسر ناصر بعد از حرم امام رضا(ع)، دومین زیارتگاه پراستقبال مسافرین در مشهد تبدیل شده است.

امامزاده یاسر و ناصر-مشهد (2)

آستان امامزاده یاسر و ناصر – تا چند سال پیش که توسط اهالی منطقه روستای گلستان بازسازی شود، شبیه مسجد محلی کوچک در ابتدای روستای گلستان بود که دو ضریح چوبی سبزرنگ کوچک در آن قرار داشت. ضریح هایی که کمتر کسی از اصل و نسب صاحبانشان خبر داشت اما وقتی عده ای از مردم شروع به تحقیق درباره این دو امامزاده کردند، تصمیم گرفتند بنای این بقعه ها را بازسازی کنند و ساختمانی درخور بسازند. البته می گویند، یکی از خیران کویتی به نام هاشم کمال که به این امامزاده ها سر زده بود، برای برآورده شدن حاجتش، نذر این دو امام‌زاده می کند و خیلی زود حاجت می گیرد. بنابراین تصمیم می گیرد تمام هزینه‌هاى ساخت و نصب ضریح این دو امامزاده را بپردازد و آن را رونق دهد. به همین دلیل است که حالا خیلی از زائران این امامزاده از کشورهای کویت و عراق و حاشیه خلیج فارس هستند.

 ساختمانی که در سال 82 ساخته شد و حالا بعد از آستان مقدس امام رضا(ع)، زائرپذیرترین زیارتگاه مشهد شده است. البته به دلیلی که در بالا اشاره کردیم بیشتر زائران این امامزاده ، مسلمانان کشورهای عربی هستند. اما در میان همین جمعیت، ایرانی های زیادی هم هستند که بعد از زیارت امام رضا(ع) به این زیارتگاه سر می زنند.

یادداشت ما: مردادماه 1398 امام رضا علیه السلام از سر لطف و کرامت ما را به زیارت طلبیدند.

گفتند امامزادگان یاسر و ناصر در طرقبه است و ما یک روز به زیارت این امامزادگان شریف مشرف شدیم.

امام زاده های دوقلو، زیارتگاه محبوب کویتی ها در مشهد

سید یاسر و سید ناصر (ع) فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادران امام رضا (ع) هستند که حرم آنها دومین زیارتگاه مهم مشهد به شمار می رود، اما بیش از آنکه ایرانی ها آنها را بشناسند، مسلمانان کویت، عراق، بحرین و امارات به ایشان ارادات دارند و زوار آنها هستند.
بنا به گفتهٔ مدیر این مجموعه، «سالانه سه میلیون زائر به زیارتگاه امامزادگان یاسر و ناصر مشرف می‌شوند که ۲۰ درصد آنان زائران خارجی هستند.» بیشتر زائران خارجی مربوط به کشورهای عربی و حاشیهٔ خلیج فارس هستند.

و همانطور که پیش تر گفتیم دلیلش میتواند  سرمایه گذاری هاشم کمال یکی از خیرین کویتی که به این امامزاده ها سر زده بود، و برای برآورده شدن حاجتش، نذر این دو امام‌زاده کرده  و خیلی زود حاجت می گیرد ذکر کرد.

این امام زادگان از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) هستند و باهجرت امام رضا (ع) همراه با اهل بیت امام به ایران بویژه خراسان مهاجرت کردند.

البته منبع نامعتبر است ولی در چند کتاب اعم از تاریخ طبرستان نوشته شده است: سادات از آوازه ولایت و عهدنامه ای که مامون به حضرت امام هشتم داده بود روی بدین طرف نهادند و او را 21 برادر دیگر بود.

اعراب کشور عراق وهمچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس ارادت خاصی نسبت به این دو امام زاده بزرگوار دارند و در ایام خاصی خصوصا ماه محرم با برقراری دسته های سینه زنی عزاداری شایانی برگزار میکننداگر درطول سال به زیارت این امام زادگان مشرف شوید مشاهده میکنید بیشتر زوار عرب هستند.

https://www.tishineh.com/tour/Pictures/Item/3948/49539.jpg

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی