شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

حلول ماه مبارک رمضان بهار قرآنی را نوید می دهد و امامزاده های شهر نطنز در طول تعطیلات تابستان با تدارک برنامه های متنوع ، معنویت توأم با آرامش را به زائران خود هدیه می دهند تا مسافران و گردشگران علاوه بر استفاده از طبیعت بی بدیل این شهر،  با تزکیه روح و روان خود، حال و هوای معنوی را نیز به سوغات ببرند.

   دراین میان آستان مقدس امامزاده احمد (ع) نطنز با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص آن، مورد استقبال فراوان روزه داران و مسافران تابستانی قرار گرفته است. بقعه امامزاده احمد (ع) در فاصله 5 کیلومتری شهر نطنز، بر فراز بلندی مشرف به روستای خفر و در مجاورت آزادراه تهران اصفهان واقع شده است. نسب این امامزاده عظیم الشأن به روایت بزرگان و معتمدین به حضرت امام زین العابدین (ع) می رسد.

  زیارتگاه احمد ابن محسن ابن زین العابدین (ع) با بنای 85 متر مربع در فضایی مسطح و سنگ فرش به وسعت 2500 متر مربع ساخته شده ، که اطراف این فضا را محوطه سازی پلکانی و مسیرهای دسترسی در برگرفته است

  این مکان مقدس تا سال 1376دارای گنبد آجری مخروطی شکل بوده، که به صورت دوپوش ساخته شده بود. با آغاز عملیات بازسازی و ترمیم بقعه متبرکه ، گنبد جدید نیز با سازه ای دوپوش احداث گردید ؛ پوشش داخلی که از زیر مشهود است، به صورت مقعر و شامل تزئینات آینه کاری و گچ بری می باشد .

 قسمت بیرونی آن هم به صورت گنبد مخروطی شکل از کاشی هایی با نقوش و طرح های اسلیمی پوشیده شده که به ارتفاع 22 متر از کف بقعه قرار گرفته است. نمای بیرونی حرم و ورودی ها نیز با کاشیکاری، مقرنس کاری و کتیبه های متعدد تزئین شده است. در داخل حرم مطهر ضریح فلزی بسیار زیبایی بر روی مضجع شریف امامزاده نصب گردیده است.

  هیئت امنای این امامزاده از فعالترین هیئت امناهای استان اصفهان محسوب می شود. به منظور توسعه حرم مطهر امامزاده، سطح زمین های محوطه و فضای سبز این مکان مقدس با همکاری هیئت امنا و اداره اوقاف شهرستان نطنز و همچنین مساعدت خیرین و اهالی روستای خفر افزایش یافته است.

   در ماه مبارک رمضان در جهت بهره مندی از ظرفیت های معنوی این ماه، هر روز مجالس انس با قرآن کریم و جشنواره های فرهنگی، همراه با ضیافت افطاری برای زائرین و مجاورین حرم مطهر برگزار می شود.


  نوسازی و بهسازی فضاهای رفاهی و محوطه امامزاده ، احداث سالن اجتماعات، ساخت فروشگاه مواد غذایی، تدارک برنامه های مفرح قرآنی و فرهنگی برای اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان، ارائه مشاوره در امور دینی و توزیع بسته های فرهنگی از جمله مهمترین اقداماتی است که توسط هیئت امنا برای رفاه گردشگران مذهبی و مسافران انجام شده است.
  آری، جلال معنوی و جذبه روحانی حرم مطهر امامزاده احمد (ع) و گنبد فیروزه ای آن، همراه با زیبایی و شکوه معماری خود در طبیعت زیبای کوهپایه های نطنز خودنمایی می کند .

 

نوع مطلب :حضرت امام سجاد زین العابدین (ع) ،اصفهان ،کاشان ،

موضوعات: اصفهان کاشان حضرت امام سجاد زین العابدین (ع)

نظرات  (۱)

۲۱ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۴۲ آکادمی وبکیما

ممنون از شما دوست گرامی بابت به اشتراک گذاشتن این مطلب ارزشمند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی