شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

توقفی عارفانه در آستان مقدس «امامزاده طاهر» اراک+تصاویر

توقفی عارفانه در آستان مقدس «امامزاده طاهر» اراک

  در مسیر کنارگذر اراک-تهران، ۱۰کیلومتری اراک و در نزدیکی روستای «ساقی» از توابع شهرستان اراک، گنبدی نقره‌ای‌رنگ توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. «امامزاده طاهر علیه‌السلام» از نوادگان امام هفتم که با چهار واسطه به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد، در این مکان مدفون است.

سید طاهر بن اسماعیل بن احمد ابی طیب بن هارون بن موسی الکاظم، سیدی عظیم‌الشأن، جلیل و بسیار بزرگوار بود. علمای انساب، اعقاب احمد بن هارون را در نواحی قم و اراک نوشته‌اند. بنابراین اغلب عموها و عموزادگان سیدطاهر در مناطق اراک، قم، تفرش و فراهان سکنی گزیده و برکات زیادی برای مردمان آن منطقه داشته‌اند.

جد امامزاده طاهر، محمد نام داشت که بنابر گفته‌ علمای انساب، وی امیر منطقه‌ قم بود و از ایشان فرزندان زیادی به دنیا آمده است. امامزاده طاهر به دلیل موقعیت اجتماعی جدش و نیز سیادت و شرافت نسب، از موقعیت ممتازی برخوردار بود و برای کسب علم به شهر قم سفر کرد و از سرآمدان عصر خویش شد.

سیدطاهر به خواسته‌ اهالی عراق عجم، به این منطقه مهاجرت کرد و در روستای ساقی از توابع کنونی شهرستان اراک وفات یافت. حرم مطهر وی اخیراً بازسازی شده و میزبان عاشقان و محبان خاندان عصمت و طهارت است.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا

خادم مجازی: چند سال پیش ما از این مسیر عبور کردیم ، هتگام نماز ظهر بود و امامزاده بزرگوار ما را به زیارت طلبیدند .

امامزاده طاهر اراک

بنا به گفته اهالی از نسل امام کاظم(علیه السلام) است.
جناب حجت الاسلام آقای فقیه در تحقیقات خویش اظهار نموده است که: امامزاده طاهر(علیه السلام) فرزند امامزاده اسماعیل(علیه السلام) بوده و نسب شریف وی با چهار واسطه به امام کاظم(علیه السلام) منتهی می شود. وی در شهر قم به کسب دانش پرداخت و سپس به خواهش اهالی به همراه برادرش امامزاده سیدهارون(علیه السلام) به شهر عراق عجم مهاجرت نموده و در روستای ساقی رحلت نمود احتمالاً وی در نیمه دوم قرن چهارم هجری وفات یافته است.

آستان امامزاده طاهر(علیه السلام) در شهرستان اراک، جاده اراک به فرمهین ـ جاده ساروق به کمیجان ـ جاده روستای ساقی، روستای ساقی واقع شده است.
بنای ساختمان بقعه نوسازی شده و شامل یک ایوان ورودی و یک حرم و 4 شبستان جانبی می باشد. این شبستان ها دارای ازاره سنگی و نیز آینه کاری رنگی با نقوش ستاره ای شش پر به رنگ سبز، آبی، قرمز و زرد هستند گنبد آن آجری بوده و در زیرگنبد کتیبه کاشیکاری به خط ثلث مزین به آیات سوره شمس است. دور حرم کتیبه ای به خط نستعلیق داردکه شامل اشعار محتشم کاشانی درباره حماسه کربلاست ضریح چوبی گره چینی شده بوده و ضریح مطلا در دست ساخت است.

IMG_7083

IMG_7067

IMG_7087

IMG_7070

IMG_7071

IMG_7072

IMG_7073

IMG_7077

IMG_7079

IMG_7081

IMG_7082

IMG_7084

IMG_7086

IMG_7088

 

IMG_7089

موضوعات: مرکزی حضرت امام موسی کاظم (ع) شجره نامه ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی