شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

«من به تمام امامزاده ها علاقه مندم .» مقام معظم رهبری

شوق زیارت - امامزاده های ایران و‌ جهان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله بهجت (ره):
یکی از کرامت‎های شیعه، قبور و مزارهای امامزادگان است، لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم و خود را اختیاراً محروم سازیم!

این وبلاگ قبلا در میهن بلاگ یوده که تعطیل شده.
الان هم در حال تکمیل است. همراه ما باشید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

امامزاده علی صالح(ع) در شهرستان مهران

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۳۳ ق.ظ

https://www.kebnanews.ir/images/docs/000404/n00404416-b.jpg

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه ایلام، امامزاده علی صالح از مشهورترین امامزادگان استان ایلام و غرب کشور است و مرقد مطهر ایشان در بیست و پنج کیلومتری شهر ایلام در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران قرار دارد.
کنیه امامزاده علی صالح(ع)، ابوالحسن و لقب او الصالح فرزند عبیدالله الاعرج الاول، فرزند الحسین الاصغر، فرزند امام علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب(ع) است و همسرش ام سلمه دختر عبدالله بن حسین الاصغر بن امام سجاد(ع) یعنی دختر عموی وی بوده است.
آیت‌الله العظمی مرعشی‌نجفی، امامزاده علی صالح(ع) را از اصحاب خاص امام صادق(ع) دانسته‌اند و همچنین کتب معتبر او را از یاران امام موسی بن جعفر(ع) و امام رضا(ع) ذکر کرده‌اند، که نشان می‌دهد امامزاده علی صالح(ع) دارای عمر طولانی بوده و محضر سه تن از ائمه هدی(ع) را درک نموده‌اند.
شهید ثالث قاضی نورالله شوشتری در کتاب «مجالس المؤمنین» در بیان احوال علی صالح(ع) چنین آورده است: « ... ابوالحسن علی بن عبیدالله سخت بزرگ و عظیم القدر بود، کنیت او ابوالحسن است و مستجاب الدعوه بوده است».
مردم استان ایلام به امامزاده علی صالح(ع) ارادت خاصی دارند و در ایام مختلف سال از نقاط دور و نزدیک پیاده و سواره به زیارت این امامزاده بزرگوار می‌آیند.
مرقد مطهر امامزاده علی صالح(ع) در مسیر سفر به کربلا قرار دارد و همواره پذیرای زائرانی از سراسر کشور است که از این مسیر به زیارت عتبات عالیات عراق می روند و همچنین کاروان‌های راهیان نور از مناطق مختلف کشور ضمن بازدید از یادمان‌های دوران دفاع مقدس در این منطقه به زیارت امامزاده علی صالح(ع) می‌آیند و از فضای معنوی این زیارتگاه استفاده می‌کنند.

امامزاده علی صالح - مهران ایلام

عکس های بیشتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی